środa, 5 sierpnia 2015

Toksyczne osoby

W czasopismach dla kobiet często spotykamy się z tekstami  o toksycznych związkach, jak ich uniknąć itp. Ale bardzo rzadko ktoś porusza temat toksycznych ,,przyjaciół''. 

Często taka osoba może być toksyczna tylko dla ciebie. To nic złego. Nie musisz każdego tolerować! Ale musisz zadbać o siebie o swój komfort psychiczny!Zazwyczaj po rozmowie z takim człowiekiem będziesz rozdrażniony, zmęczony, zdenerwowany.
Toksyczna osoba widzi wszystko w czarnych barwach na wszystko narzeka, jest niezadowolona. Podcina ci skrzydła.

Kiedy ja poznałam toksyczną osobę myślałam ,że jest w porządku, dobrze nam się rozmawiało, mieliśmy dużo wspólnych tematów. Coraz bardziej się poznawałyśmy. W między czasie porzuciłam moich dotychczasowych przyjaciół. Potem znajomych. Czemu? Ta osoba skutecznie mnie od nich oddalała. Wszyscy byli dla niej tacy źli. Im dłużej z nią przebywałam tym gorzej się czułam. Choć nie zawsze. Czasem bywały dobre dni. Ale wiadomo wszystko co dobre szybko się kończy i tak w kółko. Nie znosiłam tej huśtawki nastrojów. Często próbowałam zerwać z nią kontakt, lecz nie dawałam rady. Najgorsze było to ,że jak pisałam do niej co mi się dobrego przydarzyło ona szybko zmieniała temat na swoje sprawy, problemy. A właśnie problemów takiej osoby nigdy nie wolno było ignorować. Często wysłuchiwałam o jej życiu. Nie dostając w zamian nic. Ach tak dostałam podcinanie skrzydeł. Udało mi się zerwać z nią kontakt. Jak? Po pewnej rozmowie w której znowu mnie ignorowała powiedziałam dość. Nie mogłam znieść jej ciągłych problemów i sterowania mną. Powoli wszystko zmieniam. I naprawdę dużo lepiej żyje się bez toksycznych osób.
Linki do artykułów związanych z tym tematem:
  http://www.wellnessday.eu/relacje/rodzina-i-przyjaciele/458-jak-rozpoznac-toksyczna-osobe.html
 http://www.farmacjaija.pl/poradnik-farmaceuty/akademia-farmaceuty/trudni-ludzie-proste-metody.html
 http://newwoman.pl/jakich-ludzi-lepiej-unikac/

15 komentarzy:

  1. Dobrze zrobiłaś zrywając kontakt z taką osobą, lepiej późno niż wcale. Ona pewnie znajdzie sobie koleją "ofiarę" którą będzie zamęczać swoimi problemami i narzekaniami.

    OdpowiedzUsuń
  2. A wcale nie trzeba być toksyczną osobą... Ja taką kiedyś byłam, ale zrozumiałam, że nie tylko ja się liczę. I że lepiej skupiać się na dobrych rzeczach w swoim życiu, bo każdy takie ma. Nie tylko problemy. Ale dzięki temu bezbłędnie rozpoznaję teraz takie toksyczne osoby i jeśli nic się nie da im pomóc w zmianie (bo same jej nie chcą), to zrywam kontakty. PS. Taka techniczna uwaga. W blogspocie masz opcję "Link" (w tej górnej belce, przy edycji/pisaniu posta, tam, gdzie jest wstawianie obrazków), byłoby o wiele wygodniej dla czytelnika, gdybyś wstawiała linki do innych stron, używając właśnie tej opcji :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Toksyczni ludzi potrafią nieźle namieszać w naszych głowach. Jednak wydaje mi się, że z bycia toksycznym można wyrosnąć, lecz nie każdy chce, zauważa ten problem i wyrasta.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. to prawda - takie osoby naprawdę negatywnie wpływają nie tylko na samopoczucie. Dopóki nie zerwie się kontaktów całkowicie szans na szczęście nie ma :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Nazywam takich ludzi wampirami energetycznymi :) Wysysają wszystko do cna, nie dając kompletnie nic w zamian, znam parę takich osób, ale szczęśliwie udało mi się nie nawiązać z nimi bliższych relacji. Mam natomiast koleżankę, która niestety zaangażowała się w przyjaźń jaką opisujesz, bardzo mi jej żal, ale rady są skrupulatnie ignorowane. Cóż, mam nadzieję, że w końcu otrzeźwieje, tak jak Ty.

    OdpowiedzUsuń
  6. Miałam kilku takich znajomych, na szczęście nasze kontakty rozluźniły się. Czasem potrzeba dużo czasu, aby odkryć wampiry energetyczne i w końcu zerwać z nimi znajomość. Pozdrawiam! :)

    http://dzisiejszy-makijaz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Nazywam takich ludzi "energetycznymi wampirami". Jeżeli mają gorsze dni, to wysysają z nas energię i zanim się domyślimy, to już jest za późno i czujemy się wyssami z życia. Chyba każdy z nas miał takie doświadczenia, ale faktycznie cięzko jest zerwać kontakt!

    OdpowiedzUsuń
  8. Najgorszy przypadek to osoba blliska. Trudno się takiej po prostu,,pozbyć''.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawy post 😁
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. wampirów energetycznych w naszym społeczeństwie nie brakuje. Niestety, nie którym wydaje się, że im się należy i koniec. Lepiej unikać osób, które chcą mieć wszystko tylko dla siebie i zawsze grać pierwsze skrzypce.

    OdpowiedzUsuń
  11. Niewarto się przyjaźnic z takimi osobami, ciekawy post :)
    http://wgnadii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo często takie osoby nie zauważają, iż małą zły wpływ na nasze samopoczucie. Jednak bardzo dobrze, że zakończyłaś tę znajomość.

    Zapraszam do siebie :)
    wojnachmur.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. I najgorsze jest to że wydaje Ci się że to z tobą jest cos nie tak...

    http://kinga-rybczynska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Lepiej unikać takich osób.

    wiki-wikitta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń