poniedziałek, 10 sierpnia 2015

Dysleksja a gwiazda rocka

Dysleksja często jest spotykana u uczniów. Często też wyśmiewana. Muszę przyznać ,że też jestem dyslektyczką. W moim przypadku objawiała się ona na nie odróżnianiu czy w jakimś wyrazie występuję f czy w oraz zaburzeniem koordynacji ruchowej.

Ale przejdźmy do tematu posta. Co ma wspólnego dysleksja a gwiazd rocka? Wydawało by się ze w zasadzie nic. Ale nic bardziej mylnego. Z dysleksją zmagał się Kurt Cobain sławny wokalista, gitarzysta i autor tekstów zespołu Nirvana.

Jest mnóstwo dyslektyków ,których nie trzeba nikomu przedstawiać:

 

Walt Disney

 Albert Einstein




 

 

 Robin Williams

 

 Leonardo da Vinci

 

 

 Pablo Picasso

 

 Marilyn Monroe

 

 oraz:

 


Isaac Newton
Charles Darwin
Henry Ford
Vincent van Gogh
Nelson Rockefeller
Winston Churchill
John F. Kennedy
Aleksander Bell
Hans Christian Andersen
Ernest Hemingway
Charles Dickens
Walt Disney
Steven Speilberg
Cher
Kurt Cobain
John Lennon
Mozart
Ludwig van Beethoven
Robbie Williams
Tom Cruise
Orlando B
Thomas Edison
Agatha Christie
Mark Twain
Lewis Caroll
Keanu Reeves
Kiera Knightley
Quentin Tarantino
Marilyn Monroe
Fred Astaire
Salma Hayek
Goldie Hawn
Robin Williams
Eddie Izzard
Danny Glover
George Washington
Whoopi Goldberg

 

7 komentarzy:

  1. Jest ich naprawdę sporo o większości wiedziałam ale Kurtem mnie zaskoczyłaś :-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś czytałam, że dyslekcja często pojawia sie u osób bardzo zdolnych. Cóż tez na nią cierpię, teraz gramatyka w miare mi idzie, ale zdarza mi sie popełniać podstawowe błędy.
    Pozdrawiam.
    Szkicownikcookie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiedziałam, że było ich aż tylu.

    OdpowiedzUsuń
  4. W zasadzie to nie widzę nic nadzwyczajnego w dysleksji, znam sporo osób i nie zauważyłam, aby wyróżniali się czymś szczególnym oprócz pewnych trudności na języku polskim i nie słyszałam też w swoim otoczeniu, by ktoś się z nich wyśmiewał :)

    Mam nadzieję, że wpadniesz również do mnie: SPIKED-SOUL.BLOGSPOT.COM i może zaobserwujesz :)
    Pozdrawiam i życzę miłego wieczoru!

    Elwira

    OdpowiedzUsuń
  5. Pozytywnie zaskoczyłaś mnie tym post! Super temat na post!
    http://freshisyummy.blogspot.com/2015/08/snapchat-inspirations-2.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobrze, że o tym napisałaś. Faktycznie dysleksja jest wyśmiewana. W sumie to nie wiedziałam, że aż tyle znanych osób było chore.

    OdpowiedzUsuń